söndag 22 januari 2012

Oskulden , dom första raderna ...

Med vässad penna sitter jag är nu och skriver oskulden. Det första raderna i min internetdagbok . Så vad ska denna blogg i en uppsjö av bloggar handla om. Kära läsare , Mamma, flickvän , närmast sörjande , frågan som kanske är intressantare och ställa är . Vad kommer den inte handla om? 

Den kommer inte handla om vad jag åt för lyxig mat IGÅR SOM JAG vispade ihop igår av färska råvaror från ekolOgisk odlad gård. jag kommer inte skryta med bilder på detta mästerverk med kommentarer som " Soterade vårprimörer och heltstekt regnbågsforell på bädd av flingsalt. lätt som en pläät!! nom nom nom !!" . 

Den kommer inte handla om gulliga koppar och glas , ointressanta politiska diskussioner med mig själv som osar "13 åring på Lunarstorm som vill sätta sin prägel på de politiska läget , med något kontroversiellt , och i smyg hoppas att han får ligga för att någon ser att han reflekterar och leverar punchlines" 

Den kommer inte handla om kläder , mer än att jag borde sluta köpa så mycket, absolut inte bilar, kanske lite fotboll men de finns redan de som behärskar de ämnet bättre. 

Sanningen är ju att jag inte vet riktigt vilket grepp jag ska ta , och om vad .? Jag sågar ofta allting jag tänker på , precis efter jag tänkt på de, vilket gör de svårt att göra något såklart. 

Nu vet jag .Alla olika sorters: Dagar... Dagar när det känns som att gå i motvind i hagelblåst , med apelsinskal under naglarna , utan pengar på fickan för man bränt allt på soterade vårprimörer på svindyra resturanger för man tror ju man vill ha samma liv som dom med de lyxiga matbilderna . Dagar när bussen inte kommer , och du glömt plånboken, Men också dagar när solen skiner , och de känns som de bubblar sköna jacuzzi bubblor i magen . Dagar när busschaffuören bjuder på biljetten, när den frukost du vill ha finns i kylskåpet.  Dagar då man ser den man älskar mest av allt och den ser en, . Och till sist dom där dagarna som bara ÄR . Dom man inte kan klä i tveksamma metaforer.  

Suck.. ingen kommer ju någonsin läsa min blogg om ja skriver så här jäkla mycket varje gång . förlåt, nästa gång lägger ja bara in en bild på ett stearin ljus. Nybakata bullar, en hemlånad pampers unge från dagis och skriver " mitt liv är alltid precis som ett ljus " 



"LIVET ÄR SOM BÄST NÄR DE KÄNNS    
  SKÖNT ATT GÅ I REGN " 

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHA!!! FOrtsätt skriv något i denna storlek per dag och jag följer dig tills den dagen då dom stänger av bredbandet och SOPA och PIPA lagen gör dig fänglsad! :D Kärlek och Respekt / Anders!

    SvaraRadera
  2. Åh vad glad jag är att du börjat blogga!! Helt rätt jävla typ av blogg verkar du satsa på också. Saker du sågar och hatar blir ofta bra läsning OCH bra terapi! Iaf om man skriver dte med lite humor men det litar jag på :D

    Jag tor redan du har många trogna läsare faktiskt, det var på tiden att du startade en blogggish!

    Kram// Elina

    SvaraRadera